balandžio 09, 2008


Gallica grupės rožė: `Alain Blanchard'



Rožę `Alain Blanchard` vieni augintojai priskiria Gallica, kiti - Centifolia grupei (1936-1937 m. kataloge Ketten Freres įrašo `Alain Blanchard` į Centifolia sarašą), todėl kaip pavadinsi – nesugadinsi. Ją 1839 m. išvedė Jean-Pierre Vibert. Mano sąrašuose tai Gallica grupės rožė.
`Alan Blanchard` stiebai apaugę smulkiais dygliukais, krūmas apie 1,5m aukščio, stiebai auga stačiai ir paskui šiek tiek išlinksta. Lapai ryškiai žali, svyra žemyn.
Tai gražus, tvirtas krūmas, kuriam reikia daug erdvės. Mano kolekcijoje tai nauja rožė (pasodinta 2006 m. rudenį) – pirmųjų žiedų sulaukiau 2007 m. pavasarį, jų buvo labai mažai. Gallica/Damask/Centifolia/Alba grupių rožėms reikia mažiausiai 2 metų, kad augalas subręstų ir pradėtų gausiai žydėti.
Ši rožė parodė tik keletą žiedų, bet jų pakako, kad mane sužavėtų - dabar didžiąją senovinių rožių kolekcijos dalį sudaro būtent Gallica rožės.
`Alain Blanchard` mane pakerėjo, nors jos žiedai nedideli (5 cm skersmens). Žiede žaidžia tamsiai raudonos ir purpurinės spalvų mišinys, subtiliai papuoštas mažais taškeliais - atrodo kaip mažos mergaitės skruostai, išmarginti strazdanėlėmis.
Aromatas tipiškas Gallica grupės rožėms - šiltas, nesaldus, bet labai išraiškingas, jį kiekvieną kartą norisi pajusti iš naujo.
Kaimynystėje pasodinau rožę `La Belle Sultane`, kuri dar nežydėjo mano sode, bet šį pavasarį kartu `Alan Blanchard` turėtų sudaryti labai gražų duetą.

Komentarų nėra: