gegužės 29, 2009

'Mutabilis'

Pirmoji pražydusi mano sode rožė Rosa chinensis 'Mutabilis' sinonimai R. 'Mutabilis', R. x odorata 'Mutabilis' , R. 'Tipo Ideale', R. turkestanica. Kilmė šios rožės nežinoma.
Tikra gražuolė.





Aš su šia rože turėjau daug vargo. Ji pas mane jau du metai ir tik šį pavasarį gausiau žydi. Tai labai lepi rožė, „Mutabilis“ gražiai auga ir klesti šiltesniuose kraštuose (natūroje mačiau D. Austino sode), bet ne mūsų klimato sąlygomis. 'Mutabiliui' mūsų žiemos per šaltos (5 klimatinė zona), o vasaros per drėgnos.


Pagauta svajonės ir sužavėta 'Mutabilio' grožio aš visokiais būdais bandau prisijaukinti šią rožę. 2007m rudenį aš pasodinau ją į vazoną laikiau lauke iki šalčių, paskui rūsyje, vasaryje parnešiau į kambarį. 2008m ankstyvą pavasarį kambaryje ji greitai sprogo ir augino lapus, aš jau džiaugiausi, bet veltui.

Rožei mano eksperimentai nepatiko ji tiesiog greitai pradėjo nykti mesti lapus džiūti. Įvairūs skatinimai įvairiomis priemonėmis jai nepatiko ir ji neaugo, o tik nyko. Dar vienas bandymas buvo ją apgyvendinti šiltnamyje. Praėjusią vasarą ir žiemą praleido šiltnamyje lepinama. Ji pamažu pradėjo augti. Nors ji dabar visai nedidelė, auga vazone, bet taip džiaugiuosi jos žiedais. 'Mutabilio' žiedai pereinamų spalvų nuo persikinio atspalvio iki raudono. Žiedai lengvi, dienos metu pilnai išsiskleidžia vakare žiedai užsidaro. Kvapas lengvas gaivus.

Žemiau nuotraukose "Mutabilis" D. Austino sode, žinoma jis nepalyginamai gražesnis negu pas mane augantis, bet aš visvien džiaugiuosi savo nedidele pergale:))













1 komentaras:

Unknown rašė...

Very pretty, I know the hardest ones to keep going sometimes end up being the most rewarding! ~Brooke